Van Christchurch naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van JeroenenIeke - WaarBenJij.nu Van Christchurch naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van JeroenenIeke - WaarBenJij.nu

Van Christchurch naar Queenstown

11 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Daar zitten we dan! We zijn er nog niet eens een week, maar hebben al veel mooie dingen gezien en gedaan. Na een reis van 30 uur hebben we de eerste 2 nachten geslapen in een gebouw dat vroeger een gevangenis was. We sliepen dan ook in een cel (wel wat gezelliger gemaakt gelukkig), wat best apart is om eens mee te maken.
De volgende dag gingen we op pad naar het centrum van Christchurch. Deze stad is in 2011 getroffen door een zware aardbeving en dat is nog steeds erg goed te zien. Overal staan nog ingestorte huizen en gebouwen in de steigers. Op de plek waar eerder allemaal winkels zaten, hebben ze nu een soort klein stadje gebouwd met winkels in containers. Ondanks dat dit erg ongezellig klinkt, hebben ze er echt iets gezelligs van gemaakt en hebben we lekkere koffie gedronken op een pleintje. Daarna zijn we naar de botanische tuin van Christchurch gegaan. Dit is een enorm park met allemaal mooie en bijzondere bomen, planten, kruiden en bloemen. Daarna nog even lekker in het zonnetje in het Hagley park gelegen. De zon is hier trouwens echt zo verraderlijk. Je verbrand echt waar je bijstaat, zonder dat je het door hebt. Goed insmeren dus!
De volgende dag hebben we de camper opgehaald en hebben we voor een heel weeshuis aan eten ingeslagen. Kunnen we in ieder geval weer even vooruit. Ideaal dat we ook een koelbox in de camper hebben. Op advies van Marjolein hebben we ook TimTam's gehaald. Het is maar goed dat ze die koekjes niet in Nederland hebben, want dan hadden we allang obesitas, want wat zijn die dingen lekker!! Daarna zijn we doorgereden naar de eerste camping van onze reis. Het links rijden is even wennen, maar went ook wel snel.
De natuur hier is echt zo bijzonder! Het ene moment rijd je tussen de koeien en schapen en als je dan de bocht om gaat kun je zo ineens uitzicht hebben op bergen en meren, om een minuut later weer door het bos te komen. Heel soms lijken de weilanden even op de Nederlandse weilanden, alleen staat er hier soms ineens een palmboom tussen de schapen.
Zaterdag zijn we van Geraldine naar Mount Cook gegaan om onderweg meerdere malen te stoppen voor de super mooie meren (Lake Tekapo en Lake Pukaki). De meren hebben hier een hele mooie helder blauwe kleur, die goed afsteekt bij de met sneeuw bedekte bergen en groene bomen. Daar hebben we weer een mooi plekje gevonden voor de camper met uitzicht op de gletsjer waar we de volgende dag langs zijn gaan wandelen. Een mooie tocht over rotspaadjes en wiebelbruggen op grote hoogte boven de kolkende rivier.
Diezelfde dag zijn we doorgereden naar Queenstown. Een heel gezellig en levendig backpackers-stadje met een beetje een hippie-achtige sfeer. Queenstown is vooral bekend vanwege de extreme sporten die hier worden uitgeoefend, zoals paragliden, bungyjumpen, raften, etc. Genoeg te beleven hier dus! Gister zijn we met een kabelbaan de berg op gegaan om daarna met een Luge (soort rodelen) naar beneden te racen.
De camping waar we vannacht sliepen was tot nu toe één van de mooisten. Aan een meer met daar omheen het typische 'Lord of the rings- landschap'. Hele mooie groene en glooiende bergen met schaapjes. Hier hebben we 's avonds nog een 'track' gelopen van 2 uur, waarvan we het laatste half uur zowat gerend hebben om voor het donker weer terug te zijn. Heerlijk toch!
Het plan voor vandaag is om straks naar Milford Sound te rijden (een groot natuur gebied in Fjordland), waar we van plan zijn om onder andere te kayakken. Geen tijd te verliezen dus!

See ya!
xxxxxxx

• 11 Februari 2014 - 06:34

Kunemekuun:

Ha lieverds, dat klinkt allemaal fantastisch. Zie het landschap bijna voor me. Geniet nog maar even lekker verder. Fijn iets van jullie te horen. Xxx

• 11 Februari 2014 - 08:40

Daphne:

Hello hippies! Wat een geweldige reis, nu al! Ik kan mij al helemaal voorstellen hoe jullie met de familycamper door allerlei mooie natuurgebieden cruisen, zo vrij als vogeltjes! Landschappen zijn adembenemend, de sporten zijn heldhaftig afgewisseld met volledige rust! Heerlijk! Geniet, maar neem de cookies met mate;). Hou ons op de hoogte van jullie avonturen en post meer foto's als je even tijd over hebt!! Have fun!! X

• 11 Februari 2014 - 21:28

Mama:

Wat leuk om vanavond over jullie reis te lezen. Klinkt geweldig allemaal. En wat fijn jullie zo echt op zijn vakanties in een mooi land te zien. Blijf lekker genieten. Liefs van papa en mij.

• 13 Februari 2014 - 22:08

Opa En Oma Haren:

Reisverslag gelezen en vanaf nu wordt het door ons gevolgd via de grote Bos atlas. Fijn dat jullie genieten van al dat moois en ons daarin laten delen.Wensen jullie veel goede en mooie herinneringen toe in de komende weken. Liefs van ons beiden, oma.

• 14 Februari 2014 - 08:42

Judith:

Wouw dat klinkt en ziet er geweldig uit!!! Have fun!
    Blijf lekker genieten!
    Groetjes Judith

• 06 April 2014 - 16:54

Paula Berndsen:

Hallo Jeroen,

Jij kent mij van de sportschool. Toch wilde ik even reageren. Een heel goed en leuk reisverslag. Zo te lezen hebben jullie een hele leuke vakantie gehad. Heel veel gezien. Bedankt dat je mij dit hebt laten lezen.

Heel veel groetjes, Paula.